0515 - 55 95 89

Klapanker mechanisme

Beoogd wordt een nieuw mechanisme te ontwikkelen waarmee de fysieke belasting kan worden verlaagd en het aantal klapankers dat per dag kan worden aangebracht sterk kan worden verhoogd. Beoogd zal worden met gebruik van het te ontwikkelen mechanisme ongeveer 55 klapankers per dag te kunnen aanbrengen en de klapankers sneller en lichter naar de juiste diepte te kunnen brengen. Het trilblok zal de trillingen moeten kunnen overbrengen op de drijfstang. Ook zal moeten worden voorkomen dat deze trillingen op de kraan worden overgebracht. Onderzocht zal worden of middels de ontwikkeling van een klemsysteem de fysieke belasting verder kan worden geëlimineerd.

Beoogd wordt om middels het gebruik van het te ontwikkelen mechanisme de drijfstang door het trilblok te laten lopen en middels de klemconstructie met het blok de drijfstang uit de grond te kunnen trekken. Alle genoemde handelingen zullen dan met de kraan en het trilblok in één handeling worden uitgevoerd waarbij naar verwachting bijna geen fysieke inspanning meer nodig zal zijn.

Daarnaast zal er sprake zijn van minder transportbewegingen en minder inzet van personeel en materiaal. Door effectief gebruik van de kraan wordt tevens verwacht een CO2-reductie te behalen.

Gedacht wordt aan het ontwikkelen van een mechanisme op basis van 2 tegen elkaar in draaiende motoren en een excentriek. Er zullen 2 hydraulische cilinders worden geïntegreerd waarop aan het uiteinde een klauw zal worden aangebracht. Deze techniek zal dienen om de trillingen op de drijfstang over te brengen. Aan de buitenkant van het mechanisme zullen rubbers worden aangebracht waar de platen tegenaan zullen worden bevestigd. Beoogd wordt middels rubbers te voorkomen dat de trillingen die op de drijfstang worden uitgeoefend worden overgebracht op de kraan. De rubbers zullen waarschijnlijk worden vervaardigd van neopreen met stalen platen. De mechanische elasticiteit zal er naar verwachting voor zorgen dat de trillingen effectief worden opgevangen tijdens het trillen.

Daarnaast zal een frame worden ontwikkeld dat aan de buitenste platen wordt bevestigd. Dit frame zal vervolgens weer aan de kraan worden bevestigd. Middels te integreren stuurcilinders zal worden beoogd de juiste hoek te realiseren.

Tenslotte zal sprake moeten zijn van zweefstand teneinde gedurende het inbrengen continu de juiste stand te realiseren. Dit zal naar verwachting worden gerealiseerd door de cilinders los te zetten waardoor continu olie in en uit de cilinders kan lopen. Hierdoor zal naar verwachting het mechanisme mee bewegen.

Vraag vrijblijvend een offerte aan! Contact